Portal internetowy – jak wygląda proces jego tworzenia?

Portal internetowy ma na celu przyciągnięcie, jak największej liczby odbiorców, dlatego powinien działać sprawnie, być intuicyjny, a do tego przyciągać uwagę. Stworzenie portalu internetowego, który wzbudzi szerokie zainteresowanie, jest sporym wyzwaniem. Kluczem do sukcesu jest zamieszczanie uniwersalnych treści, które chociaż w najmniejszym stopniu zaciekawią każdy target.

Co to jest portal internetowy?

  1. Portale horyzontalne – przedstawiają tematykę o najszerszym zakresie. Ich zadaniem jest  dotarcie do jak największej grupy odbiorców i generowanie wyświetleń. 
  2. Portal wertykalny, tematyczny (vertical portal) – “wortal” jest przeciwieństwem portalu horyzontalnego – o szerokim zakresie informacji. Znajdują się na nim materiały odnoszące się do jednej, konkretnej dziedziny, lub tematu.
  3. Intranet – inaczej nazywany siecią LAN – to sieć wewnętrzna, którą połączone są ze sobą komputery, na przykład w jednym przedsiębiorstwie.
  4. Ekstranet – zewnętrzna sieć firmy. Dzięki niej właściciele firm i pracownicy mają zdalny dostęp do bazy firmy przez całą dobę.
  5. Portal korporacyjny – to rozbudowana witryna firmy. Jest połączeniem wyżej wymienionego ekstranetu, a jednocześnie dostarcza klientom potrzebnych informacji na temat świadczonych usług. 
  6. Portale informacyjne – nakierowane są na przekazywanie informacji. Przedstawiają informacje ze świata, danego regionu lub konkretnej specjalizacji. Portale informacyjne działają, jak gazety i magazyny w formie internetowej, dzięki czemu mogą być publikowane częściej niż te w formie fizycznej i zawsze są na bieżąco.
  7. Portale usługowe –  ich zadaniem jest prezentowanie ofert firm świadczących różnego rodzaju usługi. Zawierają informacje na temat ofert, specjalizacji i historii poszczególnych firm.

Portale produktowe – to nic innego, jak sklepy internetowe, które umożliwiają zakup szerokiej gamy produktów z całego świata, zapewniając dostawę zamówienia pod same drzwi.

Jak stworzyć portal internetowy? Tworzenie portalu krok po kroku

Jeśli kiedykolwiek działałeś zawodowo (i nie tylko) z użyciem branży internetowej, stworzenie portalu internetowego nie powinno stanowić dla Ciebie żadnego problemu.

Do założenia portalu internetowego będą Ci potrzebne: 

  • wykupiona domena (strona www),
  • miejsce na serwerze, nazywane profesjonalnie kontem hostingowym,
  • projekt graficzny strony,
  • system zarządzania treścią, czyli skrypt, który pozwoli Ci zarządzać Twoim serwisem,
  • wersja mobilna strony, przeznaczona do odtwarzania na telefonach komórkowych.

Tworzenie portali internetowych generuje niemałe koszty. Zawiera się w nich stworzenie projektu graficznego strony, skrypt zarządzania treścią, opłaty za mobilną wersję portalu i jego uruchomieniem. Koszty tworzenia takiego portalu przez profesjonalistów zaczynają się od 5 tysięcy złotych. W zależności od zapotrzebowania klienta i specyfikacji portalu koszt będzie się zmieniał, a rozbieżność cenowa jest bardzo duża. Przykładowo, stworzenie portalu internetowego dla firm tej samej branży może wynosić zarówno 8, jak i nawet ponad 20 tysięcy złotych.

Aby nieco zmniejszyć koszty stworzenia serwisu internetowego, możesz zakupić gotowy skrypt PHP, dzięki któremu uruchomisz go w szybki i niskobudżetowy sposób.

Czym jest skrypt PHP?

To gotowe oprogramowanie, przygotowane w taki sposób, aby ułatwić tworzenie portali internetowych tym, którzy nie mają rozległej wiedzy informatycznej. Oprogramowanie zawiera panel zarządzania serwisem. Jest dopasowane do konkretnej tematyki i przystosowane do przyswajania dużego nakładu informacji. Zamiast samemu zabierać się za coś, o czym nie masz pojęcia, wystarczy, że zlecisz to zadanie specjalistom, którzy stworzą dla Ciebie profesjonalny portal internetowy, uwzględniając Twoje oczekiwania.